Zwalczanie hejtu w Internecie – doświadczenie Kancelarii Conselion

Blog

Skontaktuj się z nami

10-11-2022
Photo representing the subject of the blog

Najpopularniejsze posty

Gotowe pomysły na biznes prosto do Twojej skrzynki

Wyślij

Zwalczanie hejtu w Internecie wymaga odpowiedniej wiedzy, która pozwala na podejmowanie skutecznych działań. Polegają one nie tylko na usunięciu obraźliwych materiałów, ale i na zainicjowaniu czynności zmierzających do ukarania sprawcy. Pomocni w usuwaniu skutków hejtu są specjaliści z Kancelarii Conselion.



Czym jest hejt i jakie są jego skutki?


Pod pojęciem hejtu należy rozumieć wszelkie przejawy mowy nienawiści. Przyjęło się, że określenie to stosuje głównie wobec działań prowadzonych w Internecie, a więc do publikowania obraźliwych komentarzy, memów, grafik czy też filmów. Zjawisko to może dotyczyć zarówno osób prywatnych, jak i firm oraz różnego rodzaju instytucji.


Skutki hejtu mogą być niezwykle dotkliwe. W przypadku osób prywatnych może to być przede wszystkim zaniżona samoocena, utrata wiary we własne siły, przykrość, poniżenie w oczach znajomych, depresja, wycofanie się z życia towarzyskiego, a w skrajnych sytuacjach nawet myśli i próby samobójcze. Natomiast jeśli chodzi o firmy, hejt naraża na takie konsekwencje jak utrata dobrego imienia, podważenie zaufania do oferowanych produktów lub usług, czy też poniżenie pracowników. Wszystko to prowadzi do spadków dochodów przedsiębiorstwa, co może skutkować zwolnieniami, a nawet bankructwem.



Jak walczyć z hejtem w Internecie?


Żeby móc skutecznie walczyć z hejtem w Internecie, należy przede wszystkim uświadomić sobie, że zjawisko to jest poważne i naprawdę groźne. Stąd też nie powinno się pozostawiać aktów nienawiści bez odpowiedniej reakcji.


Należy jednak pamiętać, że agresja rodzi agresję, dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest rezygnacja z niej. Szczególnie jeśli chodzi o działalność biznesową, wulgarne wpisy odpowiadające hejterowi wyglądają nieprofesjonalnie i rzutują na postrzeganie firmy przez jej obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest przyznanie się do błędu, o ile faktycznie miał on miejsce, przeproszenie za zaistniałą sytuację i ewentualne wynagrodzenie niezadowolonemu klientowi. Czasami można też obrócić stawiane zarzuty w żart, szczególnie gdy są one całkowicie absurdalne.



Kancelaria Conselion – wsparcie w razie hejtu


Kancelaria Conselion została założona w 2005 roku. Od tego czasu pomagamy naszym klientom rozwiązywać różnego rodzaju problemy, związane głównie z nieruchomościami, podatkami oraz prawem nowych technologii. Widząc, jak poważnym problemem stał się hejt, postanowiliśmy zaoferować pomoc osobom, które jej potrzebują. Od 2016 roku prowadzimy sprawy związane ze zwalczaniem tego zjawiska, pomagając zarówno na etapie przedsądowym, jak i sądowym. Sporządzamy dla naszych klientów pisma procesowe oraz reprezentujemy ich w zainicjowanych postępowaniach sądowych – karnych i cywilnych. Wspieramy również w prowadzeniu mediacji.


Hejt jest problemem, który może zdecydowanie zaszkodzić osobie, w którą jest wymierzony. Z tego względu nie należy go ignorować, tylko podejmować zdecydowane kroki, których celem jest zapobieganie nienawiści oraz ukaranie sprawcy. W tym celu przydatne jest wsparcie kancelarii prawnej, która specjalizuje się tego rodzaju sprawach.